Riigikogus esimesel lugemisel olnud nn Uberi eelnõu ehk kokkuleppevedusid reguleeriv seaduseparandus tekitaks ebavõrdset konkurentsi ja halvendaks ühistranspordi kvaliteeti, leiab Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni esimees Martin Helme.
Suhtumises jagamismajandust reguleerida püüdvasse seaduseelnõusse tuleb Helme sõnul hästi välja konservatiivide ja liberaalide maailmavaate erinevus.
„Liberaalid teevad uutmistuhinas hurraaga mingisuguse asja ära ja vaatavad, mis juhtuma hakkab. Konservatiivid vaatavad ette, mõtlevad läbi, üritavad ette näha ka soovimatuid tagajärgi, et vastavalt sellele targu talitada. See kehtib ühtviisi nii perekonna mõiste defineerimises kui ka taksonduses,“ ütleb Helme.
Konservatiivid ei ole tehnoloogiliste ja ideoloogiliste uuenduste vastu, aga edeneda tuleb ettevaatlikult ja mõistlikult, märgib Helme.
„Uberi seaduseelnõu looks ühistranspordi pakkumisel selgelt ebavõrdse olukorra. Ühel pool on taksojuhid, kes peavad läbima terve hulga koolitusi, saama hulga lubasid ja maksma terve hulga lõivusid. Teisele poole jääks suur hulk inimesi, kes jagamismajanduse sildi all tegutsedes seda tegema ei pea ehk kellele keele-, tööaja- ja oskusnõuded ei kehti.“
Helme sõnul annaks seadus hoobi taksondusele, kodumaisele kapitalile ja inimeste töökohtadele. „Teenuse kättesaadavus ja kvaliteet muutuksid ebaühtlasemaks. Samuti me ei näe, kuidas paraneks selle seadusega maksulaekumine,“ ütles Helme.
„Tahtmise korral oleks kõiki neid ettenähtavaid arenguid ja tagasilööke võimalik kas neutraliseerida või ära hoida, paraku ei ole eelnõu esitajad üles näidanud tahet ega mõistmist ega soovi midagi paremaks teha. Reformierakondlaste selgitustest on jäänud mulje, et tegemist on ennekõike ühe välismaise firma lobi tulemusel sündinud seaduseelnõuga.“
Helme sõnul on jagamismajandust vaja seadusega reguleerida, kuid see ei tohi kahjustada ülejäänud majandust.